Bu Blogda Ara

Sayfalar

06 Ağustos 2021

Moda Tramvayı

Aslında bu konunun yazılması gereken gün çok geç kaldı, ancak bazı mâlumatlar elime yeni geldiği için ve de Moda hattı için alınan ve sonradan Bursa ile paylaşılan Demokratik Alman Özgün Tramvaylardan iki adedinin Ankara'ya yollanmasının sebebiyle birkaç söz eklemek istedi ben.


Yeni düzende daha doğrusu Metro İstanbul bünyesine geçince hattın numarası T3 olarak değişen Kadıköy - Moda Nostaljik Tramvay Hattı'nda çalıştırılan tramvay araçlarının tamamı sanıldığının aksine ögzün olarak İstanbul'da daha önce hiç çalışmamış olup Almanya menşeili ikinci el araçlardır.
201 ve 203 filo numaralı olan yan cephelerinde dört pencereli araçlar Demokratik Almanya'daki Berlin Büyükşehir Belediyesi'nden satın alınmışlardır. Rekowagen modeli olarak bilinen tiptedirler. 201 numara 1973, 203 numara 1975 yılında Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide tarafından 1950'li yıllar tasarımlarından ilham alınarak üretilmişlerdir. Araçlar 2003 yılında satın alınarak İstanbul'a getirilmişlerdir.
201 numaralı araç yine Demokratik Almanya sınırları içinde bulunan Jena Tramvayı'nda kullanılan 138 filo numara, 203 numara Berlin Schöneiche-Rüdersdorf Tramvay Hattı'nın 75 filo numaralı araçlarıdırlar. Bursa'ya gönderildikten sonra dörtlü pencereler revize edilerek üç pencereli şekle sokulmuşlardır.


202 numara her iki yanında üçer pencere olan araç 1958 Gothaer Waggonfabrik üretimi Gotha T57 model motristir. 2003 yılı içinde İstanbul'a gelmeden önce Jena Tramvayı bünyesinde 102 filo numarasıyla çalışmıştır.
2006 yılında Jena Tramvayı İşletmesinden dört adet Gothawagen T57 tipi tramvay satın alınmış ve araçlara 204 - 205 - 206 ve 207 numaraları verilmiştir. Araçların her iki yanında üçer geniş pencere ve ikişer havalandırma penceresi varken sonradan yapılan düzenlemelerde yan cephe havalandırmaları kaldırılmıştır.


204 numara Jena Tramvayı'nda 104 numarayla kullanıldıktan sonra İstanbul'a satılmıştır. Gotha 205 - 206 ve 207 numara tramvaylar sırasıyla Jena Tramvayı 110 - 112 ve 115 filo numaralı araçlardır, en eski olanı 1958 en yenisi 1961 yılı üretimidir. Jena Tramvayı sonrası yine Demokratik Almanya'da bulunan Görlitz Belediyesi Tramvay Sistemi'ne katılmışlar 1992 yılına kadar faal olarak çalışmışlardır.
2010 yılında 201 202 ve 203 numaralı tramvay araçları Bursa'ya gönderilmiş, Metro İstanbul filosundan çıkarılmışlardır.


Geride kalan 204 205 206 ve 207 numaralı araçlar 2003 yılında hizmete girdikleri o zamanın 20 numaralı Kadıköy - Moda hattında sadece bir yıl boyunca filo numarası taşımışlar, filo numaraları önce küçük fontlarda yazılmış ama kısa bir süre sonra da filo numaraları tamamen silinmiştir.
2020 yılı içinde faal durumdaki 4 tramvay küresel kapitâlist güçlerin uydurduğu korona morona döneminde seferlerin tatil edilmesinden yararlanılarak elden geçirilmiş tamamen yenilenmiştir.


Şimdi ise Ankara Atatürk Kültür Merkezi ve Millet Bahçesi projesinin 30 Ağustos 2021 gününe kadar tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor.
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum parkın içinde yediyüzaltmışbin metrekarelik alanda tramvay yolu ve dört adet durak olacağını ve yolcuların istedikleri durakta vakit geçirilebileceklerini bildirmişti.

Ağustos Meyveleri

Hepimizce mâlumdur ki Ağustos-u Şerif Ayı meyve bakımından oldukça verimli ve hasadı bol bir ayımızdır.
İçinde bulunduğumuz Ağustos-u Şerif Ayı içerisinde başta Üzüm olmak üzere birçok meyve yummilenilmeğe hazır hâle gelir. Hasat ettiğimiz ve kutsadığımız zaman da bol gıdalı beslenmeğe başlayabiliriz.


Ağustos meyveleri deyince aklımıza ilk gelenler ahanda bu listede bulunmakta:
Üzüm, Şeftali, Nektarin, Kayısı, Mürdüm Eriği, Böğürtlen, Elma, Armut, Kızılcık, İncir, Hünnap, Yaban Mersini, Kavun, Karpuz, Taze Ceviz, Taze Fındık, Ayçiçeği, Vişne
Unutmayın ki beslenme yanlışsa ilacın yararı yok, beslenme doğruysa ilâca gerek yok.

Ankara Tramvayı

 Hayatta hiçbir zaman ne olunduğu değil ne olacağı sorgulanmamalıdır.
Bu sabah sağ olsun Facebok bana bir video önerdi, videoda Ankara'nın da Tramvaylandırıldığı görülmekteydi.


Bir zamanlar Demokratik Almanya'nın Berlin Büyükşehir Belediyesi bünyesinde çalışan Özgün Tramvay yolunu 2003 yılında Kadıköy Belediyesi bünyesindeki Moda hattına verilmiş, sonra Bursa Büyükşehir Belediyesi bünyesine katılmış, imdı da şafağı yetmeyen iradenin buyurduklarına göre tepesindeki telleri ve çubuğu kaldırılarak pilli düzeneğe getirilmiş ve Ankara Büyükşehir Belediyesi bünyesinde yapılmakta olan Millet Bahçesinde kullanılacak.


İstanbul'dan Bura'ya üç adet Gothawagen motris gitmişti, iki araç Ankara'ya gittiğine ve Bursaray Tramvay İşletmesi'nin de sözkonusu modeli kullanmadığına göre kalan bir tramvay motirisinin ıskat olduğunu düşünebiliriz.


Eh ne diyelim sonunda Ankara da tramvaylanıyor çok şükür.
Ancak şu taşıtları özgün hâliyle işletmeği beceremeyen Ego'ya ne demeli bilmiyor ben.

02 Ağustos 2021

Kelebek

Sabah sabah bir zam haberi verdim ama biraz da indirimden bahsedeyim sizlere.
Bu aralar Home'nizde bağzı odundan ve ahşaptan yapılmış mobilyaları değiştirmek istiyorsanız Kelebek'te evinizi yenileyecek fırsatların devam ettiğini görüşlerinize sunarım.
Şimdi tüm ürünlerde yüzde kırk indirime ek olarak fazladan yüzde yirmiye varan indirimlerle evinize yenilik ve şıklık katmanın tam zamanı.


Hemen alışverişe başlayın ve bu fırsatı kaçırmayın. Unutmayın ki son gün 15 Ağustos olmaktaymış.

Marmaray Zammı

Ağustos geldi ama öyle bir kemâl-i azametle geldi ki sormayın.
Ekomonimiz ısrarla ve kararlılıkla tıkırındayken Ege'de ve Akdeniz'de başta olmak üzere yanan yangından mal kaçırır gibi ulaşım ücretlerimize zam geldi ama haftalıklarımıza zam falan gelmedi.
Zam haberimize Marmaray ile devam edelim, ücret listesi ahanda aşağıda bulunmakta.


Marmaray'da mâlum-u âliniz yedi istasyonda bir kıt'a kuralı geçerli olduğundan ilk yedi istasyonluk kısım için tam 4.03 indirimli 2.88 öğrenci 1.96 Türk Lirası gibi yine İett'deki gibi küsüratlı sayılarda ücretler İstanbulkartlardan tahsil edilecek.
Gelelim diğer ayrıntılara:
İkinci kıt'a olan ondördüncü istasyona kadar ücretler 5.18 - 3.57 - 2.42
Üçüncü kıt'a olan yirmibirinci istasyona kadar olan ücretler 5.98 - 4.20 - 2.88
Dördüncü kıt'a olan yirmisekizinci istasyona kadar olan ücretler 6.90 - 4.89 - 3.28
Beşinci kıt'a olan otuzbeşinci istasyona kadar olan ücretler 8.05 - 5.75 - 3.85
Altıncı kıt'a olan kırkikinci istasyona kadar olan ücretler 8.91 - 6.21 - 4.03
Türk Lirasıcık olmuştur.


Marmaray'da da Mavi Kart geçiyor, ilk yedi istasyon için bir, yirmibirinci istasyona kadar iki, otuzbeşinci istasyona kadar üç, kalan kısım için ise dört biniş hakkı tahsil edilmekte.
Marmaray da Metrobüs gibi aktarma almıyor ama aktarma veriyor.


İmamın bastırdığı ve Ukomenin de kabûl etmek zorunda kaldığı zamcığımız İstanbul başta olmak üzere tüm Türkiye Cümhûriyetine hayırlı uğurlu ve bereketli olmasını Allah-u Te'âlâ'dan içtenlikle niyaz eder ben.

İett Zammı

 Ağustos geldi ama öyle bir kemâl-i azametle geldi ki sormayın.
Ekomonimiz ısrarla ve kararlılıkla tıkırındayken Ege'de ve Akdeniz'de başta olmak üzere yanan yangından mal kaçırır gibi ulaşım ücretlerimize zam geldi ama haftalıklarımıza zam falan gelmedi.
Zam haberimize İett ile başlayalım, ücret listesi ahanda aşağıda bulunmakta.


Bu sabahtan itibaren İett otobüsleri olsun İoaş olsun ya da Öho olsun, yetmedi bir de Metrobüs olsun, daha da yetmedi Metrolarımız olsun ya da Çağdaş Tramvaylarımız olsun binme ücreti Üç Türk Lirası Elli Türk Kuruşu'dan Dört Türk Lirası Üç Türk Kuruşu gibi çok küsüratlı bir değere ayarlandı.
İndirimli yolculuk hakkına sahip yolcuların ilk binme ücreti sıkı durun İki Türk Lirası Seksensekiz Türk Kuruşu, Öğrencilerin ilk binme ücreti ise Bir Türk Lirası Doksanaltı Türk Kuruşu.
Birinci Aktarma Ücretleri ise 2.88 - 1.73 - 0.86
İkinci aktarma ücretleri 2.19 - 1.32 - 0.81
Üçüncü dördüncü beşinci aktarma ücretleri 1.38 - 0.86 - 0.69
Her seferinde ayrı ayrı İstanbulkartlardan tahsil edilecek.
Gece otobüsleri ve çift biletli hatlarda binme ücreti tam 8.06 indirimli 5.76 öğrenci 3.92 Türk Lirasıcıktır.


Aylık mavi kart ücretleri ise tam 316.00 (Üçyüzonaltı) indirimli 196.00 (Yüzdoksanaltı) öğrenci 57.50 (Elliyedibuçuk) Türk Lirası olmuştur.
Metrobüs ise ayrı bir düzen olduğu cihetle ücretleri farklı. Bir durak gitmenin bedeli 2.88 - 1.78 - 1.27 iken ikinci durakta 3.45 - 2.13 - 1.38 üçüncü durakta 4.03 - 2.47 - 1.61 Türk Lirasıcık, sonra dokuzuncu durağa kadar 4.60 - 2.88 - 1.84, onbeşinci durağa kadar 5.06 - 2.93 - 1.96, yirmibirinci durağa kadar 5.29 - 3.11 - 1.96, yirmiyedinci durağa kadar 5.46 - 3.11 - 1.96, otuzüçüncü durağa kadar 5.58 - 3.28 - 1.96, otuzdördüncü duraktan sonrası için 5.98 - 3.28 - 1.96 Türk Lirasıcık tahsil edilecek.
Metrobüste mavikart da geçerli, ilk üç durak için bir biniş hakkı, sonrası için iki biniş hakkı düşülecek.
Metrobüs aktarma almaz ama aktarma verir.
Gece Metrobüsü ücreti ise tam 5.98 indirimli 3.28 öğrenci 1.96 Türk Lirasıcık olup çıkışta iade yoktur.


İmamın bastırdığı ve Ukomenin de kabûl etmek zorunda kaldığı zamcığımız İstanbul başta olmak üzere tüm Türkiye Cümhûriyetine hayırlı uğurlu ve bereketli olmasını Allah-u Te'âlâ'dan içtenlikle niyaz eder ben.

01 Ağustos 2021

Hoş Geldin Ağustos

 Zamanın ne kadar hızlı geçtiğini ben anlatmak istemiyorum, ama anlamak isterseniz sanki daha dünmüş gibi İkibinyirmibir yılına girmiştik sanki.
Bakın bugün o günden bu güne tam sekiz kocaman ay geçmiş, Kış bitmiş Yazın ortalarını yaşamaktayız.


Leylekler göç etmeden, mevsimin yarısında Kışa dönmeden, Üzümler tam olgunlaşmadan güzel anılar yaşat bize.
Çünkü biliyorum ki nasıl olsa bir Eylül günü yine sokağa çıkmak kısıtlanacak, bizler de cezaevlerimize dönmek zorunda kalacağız padişah efendi hazretlerimizin buyurdukları irade doğrultusunda.


Onun için ne olur bizlere ne kadar geç ceza kestirirsen o kadar minnettar kalırız sana ve hakkımızı helâl ederiz.

Dürüstlük = Kerizlik

 Günümüzde dürüstlüğü enayilik sanıyorlar. Haksız da sayılmazlar, çünkü dolandırıcılar ve üçkâğıtçılar köşeyi çok güzel döndükleri için krallar gibi yaşıyorlar.
Bir elleri yağda diğer elleri balda, bir elleri kaymakta diğer elleri reçelde, bir elleri lokumda diğer elleri baklavada, işler zaten ayna aynaya bak al eline sazı çal çal çiftetelli oyna zeybek oyna.
Ya dürüstler nasıl geçiniyorlar?


İnsanlık dürüstlük efendilik gibi değerler günümüzde hiçbir para kazandırmıyor, para olmayınca da saygın bir mevkiye gelemiyor olmak fena koyuyor insana.
Çünkü ekomonimiz yıllardan beridir tıkırında, bir gün bu tıkırtının bozulacak olmasından korkuyorum.