Aslında bu konunun yazılması gereken gün çok geç kaldı, ancak bazı mâlumatlar elime yeni geldiği için ve de Moda hattı için alınan ve sonradan Bursa ile paylaşılan Demokratik Alman Özgün Tramvaylardan iki adedinin Ankara'ya yollanmasının sebebiyle birkaç söz eklemek istedi ben.
Yeni düzende daha doğrusu Metro İstanbul bünyesine geçince hattın numarası T3 olarak değişen Kadıköy - Moda Nostaljik Tramvay Hattı'nda çalıştırılan tramvay araçlarının tamamı sanıldığının aksine ögzün olarak İstanbul'da daha önce hiç çalışmamış olup Almanya menşeili ikinci el araçlardır.
201 ve 203 filo numaralı olan yan cephelerinde dört pencereli araçlar Demokratik Almanya'daki Berlin Büyükşehir Belediyesi'nden satın alınmışlardır. Rekowagen modeli olarak bilinen tiptedirler. 201 numara 1973, 203 numara 1975 yılında Reichsbahnausbesserungswerk Berlin-Schöneweide tarafından 1950'li yıllar tasarımlarından ilham alınarak üretilmişlerdir. Araçlar 2003 yılında satın alınarak İstanbul'a getirilmişlerdir.
201 numaralı araç yine Demokratik Almanya sınırları içinde bulunan Jena Tramvayı'nda kullanılan 138 filo numara, 203 numara Berlin Schöneiche-Rüdersdorf Tramvay Hattı'nın 75 filo numaralı araçlarıdırlar. Bursa'ya gönderildikten sonra dörtlü pencereler revize edilerek üç pencereli şekle sokulmuşlardır.
202 numara her iki yanında üçer pencere olan araç 1958 Gothaer Waggonfabrik üretimi Gotha T57 model motristir. 2003 yılı içinde İstanbul'a gelmeden önce Jena Tramvayı bünyesinde 102 filo numarasıyla çalışmıştır.
2006 yılında Jena Tramvayı İşletmesinden dört adet Gothawagen T57 tipi tramvay satın alınmış ve araçlara 204 - 205 - 206 ve 207 numaraları verilmiştir. Araçların her iki yanında üçer geniş pencere ve ikişer havalandırma penceresi varken sonradan yapılan düzenlemelerde yan cephe havalandırmaları kaldırılmıştır.
204 numara Jena Tramvayı'nda 104 numarayla kullanıldıktan sonra İstanbul'a satılmıştır. Gotha 205 - 206 ve 207 numara tramvaylar sırasıyla Jena Tramvayı 110 - 112 ve 115 filo numaralı araçlardır, en eski olanı 1958 en yenisi 1961 yılı üretimidir. Jena Tramvayı sonrası yine Demokratik Almanya'da bulunan Görlitz Belediyesi Tramvay Sistemi'ne katılmışlar 1992 yılına kadar faal olarak çalışmışlardır.
2010 yılında 201 202 ve 203 numaralı tramvay araçları Bursa'ya gönderilmiş, Metro İstanbul filosundan çıkarılmışlardır.
Geride kalan 204 205 206 ve 207 numaralı araçlar 2003 yılında hizmete girdikleri o zamanın 20 numaralı Kadıköy - Moda hattında sadece bir yıl boyunca filo numarası taşımışlar, filo numaraları önce küçük fontlarda yazılmış ama kısa bir süre sonra da filo numaraları tamamen silinmiştir.
2020 yılı içinde faal durumdaki 4 tramvay küresel kapitâlist güçlerin uydurduğu korona morona döneminde seferlerin tatil edilmesinden yararlanılarak elden geçirilmiş tamamen yenilenmiştir.
Şimdi ise Ankara Atatürk Kültür Merkezi ve Millet Bahçesi projesinin 30 Ağustos 2021 gününe kadar tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor.
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum parkın içinde yediyüzaltmışbin metrekarelik alanda tramvay yolu ve dört adet durak olacağını ve yolcuların istedikleri durakta vakit geçirilebileceklerini bildirmişti.