Bu Blogda Ara

30 Temmuz 2010

A Sınıfı Vaporlar

Açıklaması : Üç katlı, üstü açık ve çok sayıda yolcu alabilen, ön direkleri bacalarına bitişik vaporlar.

Tam Listesi

FENERBAHÇE
Yapım Yılı : 1952
Hollanda
22 Aralık 2008 Günü Rahmi Koç Müzesine peşkeş çekildi.

DOLMABAHÇE
Yapım Yılı : 1952
Hollanda
1994'de makine arızasından servis dışı kaldı, günümüzde jilet (kaldıysa tabi)

PAŞABAHÇE
Yapım Yılı : 1952
"Cantieri Navali Di Taranto"
İtalya'dan İstanbul'a kendi imkanlarıyla gelmiş olan tek gemi, Denizyollarının Amiral Gemisi.
Şu anda Haliç'te motorları sökülmüş bir vaziyette ne olucağını bekliyoruz.

SUADİYE

MALTEPE

SEDEFADASI
Yapım Yılı : 1973
İstinye Tersanesi
Günümüzde adı "Ahmet Hulusi Yıldırım" olarak değiştirildi, faal ve çalışıyor.

İNCİBURNU
Yapım Yılı : 1973
İstinye Tersanesi
Günümüzde adı "Barış Manço" olarak değiştirildi, faal ve çalışıyor.

BOSTANCI
Yapım Yılı : 1974
İstinye Tersanesi
Günümüzde adı "Aykut Barka" olarak değiştirildi, faal ve çalışıyor.

BAHÇEKAPI
Yapım Yılı : 1989
Haliç Tersanesi
Günümüzde adı "Emin Kul" olarak değiştirildi, faal ve yepisyeni.

FAHRİ KORUTÜRK
Yapım Yılı : 1989
Haliç Tersanesi

28 Temmuz 2010

Bir Anket Sorusu

Bu aralar Adaya giden herkesin ortak bir şikayeti var sanırım, bugün Facebok'ta dolaşırken bir anket gözüme çarptı, bunu yazmadan olmazdı:

Anket: Acaba İDO'cum kaptanlarını neye göre seçiyor ??
A. Alıklık
B. Balıklık
C. Kan bağı ve akraba ilişkileri
D. Kayırma içgüdüsü
E. Manevra yapamama becerisi
F. Hepsi


Tüm bunlar doğru seçenekler, ama bunlara eklenmesi gereken başkaları da var, bakın neler de neler:

G. Vapuru bir başka vapora bindirebilme (çarpıştırabilme) becerisi
H. Çarpmadan sorna hemen kaçabilme ve bir özür dilemeyi geçtim, geçmiş olsun bile d(iy)ememe becerisi
I. Vaporun hareket saati dolmadan hareket ettirebilme becerisi
J. Vaporu iskeleye yanaştıramama becerisi
K. Yan tarafında aynı istikamette seyreden vaporla yarış yapabilme becerisi
L. Bu yaptığı yarışı kazanabilme becerisi
M. Gerekli gereksiz uyuz bir bant kaydını dinletebilme becerisi (Değerli yolcularımız, güvenli ve rahat bir yolculuk için ...... ile başlıyan uyuz bir anons) 

Ben en az yirmisekiz yıldır vapora binerim, kısaca vaporun sadık bir yolcusuyum, hayatım boyunca yaşamadığım vapor macerasını son iki yıl içinde ziyadeleriyle yaşadım dersem yalan olmaz.
Üç kez vapor normal hareket zamanından önce kalktı, iki kez uğraması gereken iskeleye (Kadıköy) uğramadı, bir kez de bir askeri gemiye yandan bindirdi, ve hiçbirinde de kaptan olucak gakhgogov (En hafif sıfatla) bir geçmiş olsun veya özrü lâyık görmedi bizlere.
Zamanında da vaporlar çalışırdı, hem de bundan çok çok daha kötü koşullar altında, yani belediyeye geçti de başımız göklere mi erdi?

Hatta daha da ileri gidicem, eskiden Bostancı Hattında da büyük vapor çalışırdı bazen, geçenlerde internette dolaşırken İstanbul Deniz Otobüsleri'nin bir açıklaması gözüme çarptı:
"Bostancı İskelesine "A" Sınıfı Vapor yanaş(a)madığı için artıkım Motorlar sefer yapıcak."
(Yeri geldi belirtelim ki A Sınıfı demek Üstten güverteli vapur demek.)
Motorlar sefer yapacak da işbu Mopurlari bu hatta "Yaz - Kış"  kullanılmak üzere koymuşlarsa bu işi yapanlar Marmara Denizi'ni hiç ama hiç bilmiyorlar demektir.
Allah korusun bu "Mopurlar"la olası fırtınalara yakalanılırsa hiç kimse sağ çıkamaz. Marmara'ya denizciler "Marmara Okyanusu" diye boşuna isim takmadılar. Yeri geldiğinde Marmara Karadeniz'den bile kötü fırtınalara sahne olur.
Sanırım bunların fırtınada çalışacak kadar da cesaretleri yoktur.
Yapacaklari tek şey biraz Lodos patladı mı nasıl Deniz Otobüsleri'nde yapıyorlarsa burda da aynısını yapmaktır:
"Hava muhalefetinden dolayı seferlerimiz iptal edilmistir!"
Sanki bunların Adalı’nın işine gidememesi, giderse gece eve dönememesi çok umurunda!
"Denizle alay edilmez" diye bir denizci tabiriyle bitireyim.

27 Temmuz 2010

Kınalıda Aksi Olaylar

Bugünlerde bizim dükkan çevrelerinde özellikle şahsıma karşı bazı gerekli gereksiz konular konuşulmaya başlanıldı ...
Kınalıadaya gitmem bazı kendini adam sananların zorlamalarına gelmiş, akılları fikirleri sözümona benim bir listede adım varmış, bu liste de Adaya girmemesi gereken, girmeye teşebbüs etmesi halinde de anında Adadan kalkan ilk Vaporla geri gönderilmesi gereken kişiler.
Bunca yıldır siz de biliyorsunuz daha doğrusu okuyorsunuz ki ben okuduğunuza inanmak istiyorum, ben kesinlikle Çorko Tayfasına dahil değilim, bunu öğrenin artıkım.
Benim de asabımı bir daha bozmayın, yoksa bundan sonra olucaklardan kesinlikle ben mesul olmıyacağım.
Bu da hepinize son İHTARIM, bir daha da ihtar etmem, doğrudan İHRAÇ ederim.

Varlığımın değerini bilmezseniz sizi yokuğumla cezalandırmak zorunda bırakmayın beni, anladınız onu siz, başka bir şey yazmama gerek var mı?