Bu Blogda Ara

Sayfalar

29 Eylül 2014

Big Ben

Bugünü İngiltere Topraklarından resimlerle bitirmek istiyor ben.
Belki şimdiye kadar gitmedim ama bir gün gidip kendi resimlerimi de çekeceğim günlerin geleceğine o kadar eminim ki anlatamam size.


Size bu akşam Big Ben'den birkaç resim yükledim, eminim ki siz de İngiltere'nin simgelerinden birini görünce şok geçireceksiniz.
Big Ben'in açılımı Büyük Benjamin'dir, aslında sadece saat kulesinin çanının adı olmasına rağmen halk kulenin tamamı için kullanmaktadır.


Victoria Gotik Stil'de olan kule eski Westminster Sarayı'nın 1834 yılında bir yangın yüzünden tahrip olmasından sonra Charles Barry'nin yeni saray tasarımının bir parçası olarak dikildi.
Kulenin yüksekliği 96 metre, üzerindeki saatin ağırlığı 5.5 ton, çanın ağırlığı da 13.5 tondur.
Dünyanın ikinci en büyük dört taraflı saatidir.
Çanı çaldığı zaman sesi 14 kilometre uzaktan net olarak duyulabilmektedir.


Kulenin adının Big Ben konmasının nedeni ise hayli ilginç, çünkü ilk zamanlardan beri çan çaldığı zaman çıkan ses aynen Big Ben olarak çıkmaktadır.
Dünya savaşları haricinde Big Ben hiçbir zaman susmamış ve sürekli çalması gereken zamanlarda çalmıştır.