Dünya genelinde adam gibi metro hatlarına en geç kavuşan büyükşehirlerden birisi İstanbul'dur.
Ben hatırlıyorum ufaklıkken pek metro kategorisinde gösterilemeyecek olan Tünel vardı ki sisteminin yıllar sonra füniküler olduğunu öğrenecektim.
Sonraları ergenlik dönemlerime girdiğim zaman günümüzün M-1 hat kodlu metronun o zamanlardaki kesimi olan Kartaltepe - Emniyet arasındaki kısmı açılmıştı.
Zamanla bu metroları diğer hatlar takip ettiler. Geçen yıl açılan M-5 hat kodlu Üsküdarı metrosu ise Türkiye'nin ilk sürücüsüz yani makinistsiz metrosu olmuştu.
Ben hatırlıyorum ufaklıkken pek metro kategorisinde gösterilemeyecek olan Tünel vardı ki sisteminin yıllar sonra füniküler olduğunu öğrenecektim.
Sonraları ergenlik dönemlerime girdiğim zaman günümüzün M-1 hat kodlu metronun o zamanlardaki kesimi olan Kartaltepe - Emniyet arasındaki kısmı açılmıştı.
Zamanla bu metroları diğer hatlar takip ettiler. Geçen yıl açılan M-5 hat kodlu Üsküdarı metrosu ise Türkiye'nin ilk sürücüsüz yani makinistsiz metrosu olmuştu.
İşbu haber-i şerifimizde ise M-7 hat kodlu Mahmutbey - Kabataş metrosundan bahsedilmekte.
Hattın inşaat çalışmalarının yüzde doksanlık bölümünün tamamlandığı belirtilen haber-i şerifte işbu hattın hizmete açıldığı zaman Mecidiyeköy istasyonunun en önemli aktarma merkezi olacağını söyleyen Metro İstanbul yetkilileri Kabataş veya Mahmutbey istikâmetinden gelen yolcuların metroyla Yenikapu veya Hacı Osman istikâmetine ve metrobüsle Söğütlüçeşme veya Beylikdüzü istikâmetlerine aktarmayla gidebilecekler.
İşbu hat şu anki mevcut metrolara Mahmutbey'den Kirazlı ve oradan da Yenikapu'ya veya Atatürk Havalimanı ya da Otagar'a aktarmayla erişebilecekler. Kirazlı yönüne giden metro ileride Bakırköy'e de uzatılacak, diğer tarafta İkitelli ve Atatürk Olimpiyat Stadına da erişimi sağlamakta.
Daha ilerideki plânlamalara göre M-7 hattı Mahmutbey'den itibaren Esenyurt'a uzatılacak.
Hattın Kabataş tarafında ise İstanbul'un ana caddesinden de geçip Bağcılar'a dek uzanan Çağdaş Tramvay ve Taksim'e çıkan yeni füniküler hattına aktarma verecek. Kabataş'ta şimdilerde yapılmakta olan deniz taşıtlarının iskeleleri de bitirilince sanırım güzel bir manzara çıkacak.
Tabi işbu metronun güzergâhında bulunan istasyonlarının çevresinden geçen veya yeni ihdâs edilecek olan İett otobüs hatlarından bahsedemiyor ben, çünkü sahada herhangi bir çalışma yapmadı.
Hattın inşaat çalışmalarının yüzde doksanlık bölümünün tamamlandığı belirtilen haber-i şerifte işbu hattın hizmete açıldığı zaman Mecidiyeköy istasyonunun en önemli aktarma merkezi olacağını söyleyen Metro İstanbul yetkilileri Kabataş veya Mahmutbey istikâmetinden gelen yolcuların metroyla Yenikapu veya Hacı Osman istikâmetine ve metrobüsle Söğütlüçeşme veya Beylikdüzü istikâmetlerine aktarmayla gidebilecekler.
İşbu hat şu anki mevcut metrolara Mahmutbey'den Kirazlı ve oradan da Yenikapu'ya veya Atatürk Havalimanı ya da Otagar'a aktarmayla erişebilecekler. Kirazlı yönüne giden metro ileride Bakırköy'e de uzatılacak, diğer tarafta İkitelli ve Atatürk Olimpiyat Stadına da erişimi sağlamakta.
Daha ilerideki plânlamalara göre M-7 hattı Mahmutbey'den itibaren Esenyurt'a uzatılacak.
Hattın Kabataş tarafında ise İstanbul'un ana caddesinden de geçip Bağcılar'a dek uzanan Çağdaş Tramvay ve Taksim'e çıkan yeni füniküler hattına aktarma verecek. Kabataş'ta şimdilerde yapılmakta olan deniz taşıtlarının iskeleleri de bitirilince sanırım güzel bir manzara çıkacak.
Tabi işbu metronun güzergâhında bulunan istasyonlarının çevresinden geçen veya yeni ihdâs edilecek olan İett otobüs hatlarından bahsedemiyor ben, çünkü sahada herhangi bir çalışma yapmadı.