Bu Blogda Ara

Sayfalar

26 Nisan 2018

Maraton Enerjisi

Oturdukları yerde uslu olarak durmayarak sürekli koşuşturan çocukları bilirsiniz.
İşin aslına bakarsanız yaramazlık yapmayan çocuğa çocuk demez ben.
Kendim bunlar kadar yaramaz değildim ufaklıkken ama yine de az yaramazlık yapmadım. Yine de beni gençliğimde görecektiniz, öğle vakti başladığım top oynama günümde akşam güneş batarken tüm arkadaşlarımın pestilleri çıktığı hâlde ben sahada hâlâ ayakta kalırdım.
Kaldı ki çocukken haşarı ve fırlama olan çocukların büyüdüklerinde daha girişken oldukları bazı araştırmalarda ortaya çıkmıştır.
Geçenlerde çok uzun zamandır sessiz kalan Fransız bilim adamları bir araştırma yapmışlar.


İşbu haber-i şerifin bulunduğu resmi temaşa eylediniz. Ben de şimdi dilimin döndüğü kadarıyla biraz açıklamayı yapayım.
Hani uzun mesafe maraton koşucuları vardır ki genellikle de koşmayı çok iyi becerirler.
İşbu bilim adamları yaramaz çocuklar üzerinde yaptıkları araştırmalarda çocukların kaslarının da tam olarak gelişmediğinden ya da daha doğru bir ifade ile gelişmekte olduğundan dolayı maratoncu atletlerden daha fazla oksijen tükettiklerini ortaya çıkarmışlar.
Nerede hareket orada bereket demiş atalarımız.