Bu Blogda Ara

Sayfalar

28 Nisan 2018

Açlık Sınırı Binaltıyüzseksen Lira

Ekomoni ısrarla tıkırında seyretmeye devam etmekte ama asgari ücretin bundan pek bir haberi olduğunu sanmıyor ben.
Neteki asgari ücretle devam etsek ay sonunda yaklaşık seksen lira bir şekilde fazladan kazanmamız gerek, yoksa tasarruflarımızdan yiyeceğiz.
Şunun şurasında bayrama iki güncük kaldı zaten, biz işçi sınıfının da gerçek anlamda bir bayrama erişmesi nedense pek mümkün olmamakta.
Bu yazıda tıkırında olan ekomoninin boyutlarını anlatmaya çabalayacak ben sizlere.


Bizim bir sendikamız var, ama Kibar Feyzo filmindeki gibi değil.
İşbu bizim sendika-i şerifimiz her ay bizlerin aylık mâliyetlerimizi hesaplar. Ben bugüne kadar bunu açık olarak yayınlamadım ama bu sefer işbu mevzuat-ı ekomoniyenin de takipçisi olacağım.
İçinde bulunduğumuz İkibinonsekiz yılının Nisan ayına ait açlık sınırı Binaltıyüzseksen Türk Lirası, yoksulluk sınırı da Beşbindörtyüzyetmişüç Türk Lirası'na eriştiğini siz sevgili okuyucularıma nâkletmekten onör işitir ben.
Her zaman söylüyorum, Ekomoni Tıkırında.