Bu Blogda Ara

Sayfalar

15 Mart 2019

Marmaray'dan Resimler - Volüm Bir

Marmaray açıldı açılalı tabi ki bir defa tecrübe etmem gerektiği konusunda sanırım yazdıklarımı okuyanlar olarak hemfikir olduğumuza emin ben.
Şimdilik seferler onbeşer dakika aralıklarla yapılmakta, çünkü ne de olsa tren yolunda eksiklikler mevcut olduğu açıkça belli.
Bu akşam ilk olarak bir bindim, çünkü tam altı yıldan beri adam gibi bir trene binmeye hasretim.
Bu akşam tecrübe seferimde beni İstanbul'un bir başından diğer başına taşıyan E-32.019 filo kodlu açılışta da kullanılan beş vagonlu katarı İstanbul'a değil de Kocaeli'ye bağlı olan Darıca İstasyonunda görüntülediğim resmiyle başlayalım.


Beni indirdikten sonra Gebze yönüne doğru yoluna devam etmekte.
Bu trenlerin bizim bildiğimiz eski trenlerimizden en önemli farkı istasyonun gidiş yönüne göre en başında durmaları, Metro gibi istasyonun ortasında durmaya yetenekleri henüz yok çünkü genel olarak merkezden idare ediliyor, makinistin görevi ise olası bir yolda kalma durumunda müdahâle edebilmekten ve genel zamanda da kapıları açıp kapatmaktan ve treni yürütmekten ibaret.


Burası da trene bindiğim Yeşilyurt İstasyonunda bulunan güzergâh tabelası. Sizce de bir hata yok mu bu tabelanın düzeninde?
Çünkü soldan sağa doğru yazılan Lâtin Alfabesinde bir satır yetmediğinde sonraki satırda devam edilirken sayfanın alt kesiminden devam edilir, üstten değil. Çünkü yazarken sayfanın üst kısmından başlanır.


Marmaray trenleri yan koltuklu, ilerideki dönemlerde bu konuda çeşitli mecralarda çok tartışma çıkartacağa benziyor.
Marmaray hakkındaki başka eksiklikleri zamanı geldikçe sizlere aktaracak ben.