Bu Blogda Ara

13 Mart 2019

Marmaray Sefere Başladı

Beni eskilerden beri okuyanlar bilirler ki Devletimin Trenlerine kafam takıktır ve bu konularda biraz çatlağımdır. Bir zamanlar trenle ilgili çok yazılarım mevcuttur, arama çubuğundan bulabilirsiniz tabi aramaya tenezzül ederseniz.
Efenim bu sabah sizlere tam beş yıl sekiz ay yirmidört gün sonra İstanbul ve Kocaeli illerinde Devletimin Elektrikli Banliyö Trenlerinin Halkalı ile Gebze arasında yolcu taşımaya başladıklarını müjdelemek istedi ben.
Bu yazıların yazıldığı saatlerde Devletimin E-32.000 filo kodlu seriden Hyundai - Rotem alâmet-i farikalı Banliyö Trenleri Halkalı'dan hareket ederek iki saat kadar sonra Gebze'ye muvasıl oldu.
Daha önceleri mâlum-u âliniz Tüp Geçit kısmının açıldığını ve beşbuçuk yıldan beridir kullanıldığını yazmıştı ben.

Şafak : Doğan Güneş

Hani askerlik süresince görevde kalan günler sayılırken "Şafak" terimi kullanılır ya, her ne kadar şafakların sayımı bittiyse ve Güneş doğuyorsa dâhi bugün yağmur resmen ortalığı yıkayıp yağlıyor.
Tren yoluyla alâkalı bazı hayati belgeler dünkü açılıştan çok sonraları kamuoyunun gündemine geldiği cihetle ancak bu sabah paylaşabiliyor ben.

Sefer Döngüsü


Önce müsadenizle trenlerin sefer döngülerinden başlayalım.
Şemamızda temaşa eylenildiği üzere Halkalı - Zeytinburnu ve Söğütlüçeşme - Gebze arasındaki istasyonlardan onbeşer, Zeytinburnu ile Söğütlüçeşme arasındaki istasyonlardan ise sekizer dakika arayla tren işleyecek.
Her ne kadar böyle ifade ettiysem dâhi yol boyunca İzban'daki gibi aktarma olacağını sanmayın sakın, Halkalı ve Gebze arası kesintisiz olarak çalışacak.

Hareket Saatleri


İşbu görsel-i şerifimizde ise her bir istasyonda ilk ve son trenlerin hareket saatleri mevcut.
Eski tren seferlerine nazaran bayağı bir fark var, ilk trenler hem Halkalı'dan hem Gebze'den 6:00'da, son trenler ise Halkalı'dan 22:00'da Gebze'den de 22:15'te hareket ediyor.
Sabahları her ne kadar 6:00 civarında bazı ara istasyonlardan da boş tren kalksa bile listedeki son trenler hem istasyonlar arası seyir süresi hem de doğrudan gidlişte ne kadar zaman geçeceğini gösteriyor.
Bu konudaki ayrıntılar başka bir yazımızda ortaya çıkacak.

Tren Ücretleri


Bugüne kadar Marmaray'a binerken Akbil'imizden 2.60 TL çekiliyordu, ancak yeni hatta ücretler biraz farklı. Aynen Metrobüs gibi bir düzen geldi.
Binerken 5.70 TL Akbil'imizden çekilecek, çıkışta gittiğimiz istasyon kadar farklarımızı geri alacağız.
Örnek olarak ben burada her iki baş istasyonlarımızdan binip kıt'a istasyonlarına kadar olan ücretlerin kısa bir açıklamasını yazayım:

Halkalı'dan İtibaren
Ataköy' kadar : 2.60
Üsküdar'a kadar : 3.25
Bostancı'ya kadar : 3.80
Başak'a kadar : 4.40
Aydıntepe'ye kadar : 5.20
Gebze'ye kadar : 5.70

Gebze'den İtibaren
Aydıntepe'ye kadar : 2.60
Başak'a kadar : 3.25
Bostancı'ya kadar : 3.80
Üsküdar'a kadar : 4.40
Ataköy'e kadar : 5.20
Halkalı'ya kadar : 5.70

Bu listede arz ettiğim ücretler tam ücretlerdir. Çıkarken İstanbulkart'ımızı turnikede okuturken binişten farklarımızı alacağız.


İstasyonlarla alâkalı yazımda bu konuda daha ayrıntılı mâlumatfuruş mevcut olacak.


Bu arada hemen söyleyeyim ki Marmaray'ın kurumsal bileti 11.00 TL, yani İstanbulkart her türlü daha kârlı.


Bu trende Mavikart da geçerli, ilk yedi istasyon bir, sonraki ondört istasyon iki, daha sonraki ondört istasyon üç, kalan yedi istasyon ise dört biniş hakkımızı götürüyor.
Birgeç ise geçerli değil, en az Üçgeç lâzım bu hatta yolculuk etmek için.


Yarın bu hattı bizzat gidip test edeceğim ve sanırım onaylayacağım, o günü yaşayacaklarım tatil blogumda olacak.
Halkalı - Gebze arasında yeniden sefere başlayan Marmaray'ımız vatana millete İstanbul'a ve Dünyaya hayırlı uğurlu ve bereketli olsun.