Geçen günkü ilk resimlerden sonra bu yazımda da Marmaray'ın eksikliklerini yazmaya çizmeye devam ediyoruz.
Öncelikle böyle devasa bir hattı ve kolaylığı hayatımıza sokan herkese teşekkür etmekle birlikte trenin içinde yaşanan eksiklikleri paylaşmamız gerek olduğu su götürmez bir gerçek olduğu da mâlumunuz olmalı.
Bazı istasyonların tarihi peronları yeni hattın yan taraflarına taşınmış vaziyette yeni kullanıcılarını bekliyor.
Burası Yeşilköy İstasyonunun eski peronu, burada yıllarca Devletin Trenlerini bekledi veya trenden inip eve geri döndü ben.
Bu alan ise yeni yapılan Yeşilköy İstasyonu.
Önce şunu belirtmem gerek ki Kazlıçeşme İstasyonu ve yer altında yapılan Yenikapı Sirkeci ve Üsküdar istasyonlarının haricinde kalan otuzdokuz istasyonda kapalı bekleme alanı yok, istasyonun dört tarafı açık vaziyette.
Tek yağmurdan ve güneşten koruyan birer tenteleri var, rüzgârdan korunmak için mecbur merdivenlerden yukarı çıkmak veya aşağı inmek zorundayız.
Tren geldiğinde perona gelip trene binmekten başka bir çaremiz şimdilik namevcut.
Trenler ise bugünden itibaren ana işletme olan Halkalı - Gebze arasında on vagonlu, ara işletme olan Zeytinburnu - Söğütlüçeşme arasında ise beş vagonlu katarlarla yapılacağı karara bağlandı.
Ancak ilk trenlerin 6:00'da son trenlerin ise Halkalı'dan 22:00'de ve Gebze'den 22:15'te hareket etmeleri dönüş için fazla zamanımızın olmadığını söylüyor.
Genel olarak ara işletmeleri pek tasvip etmediğim için bu konuya genel bir tanıtımda değinmedim ama en kısa zamanda bu konuyu da gündeme getireceğim.
Bu da bu akşamın sürprizi, Ankara'dan gelen Hızlı Tren Bostancı İstasyonuna girerken.
Her ne kadar Marmaray ve demiryollarında resim çekmek yasak olduğu yazsa bile bir iki kare resim çekmeye görevliler çok fazla söz söylemiyorlar.
Bu da bu akşamın sürprizi, Ankara'dan gelen Hızlı Tren Bostancı İstasyonuna girerken.
Her ne kadar Marmaray ve demiryollarında resim çekmek yasak olduğu yazsa bile bir iki kare resim çekmeye görevliler çok fazla söz söylemiyorlar.