Bu Blogda Ara

Sayfalar

09 Ekim 2014

Norveç

Bugünkü gezimiz Norveç topraklarına uzanıyor.
Sizin için kısa bir yazı hazırladım, dilerim siz de zevk alırsınız bunu okumaktan.
Biraz önce size paradan bahsettim ya, dünyada en uzun yaşama süresi Norveç'te.
Çünkü adamların ekonomileri hakikâten tıkırında.


Burası Reine, Norveç'in küçük bir kasabası. Norveç'in en büyük haftalık dergisi olan Allers tarafından 1970'lerin sonlarında Norveç'in en güzel köyü seçildi. 1743 yılından beri ticaret merkezi olmuştur. 


Günümüzde turizm önemli bir yer tutmaktadır ve uzak konumuna rağmen her yıl binlerce insan konuk olarak köye gelirler.
Güzel manzarasıyla Norveç'i tanıtan broşürlerde sıklıkla kullanılır.


Burası Dalsnibba Dağları. Çok zaman yazın bile kolay kolay kar kalkmaz.


Burası da Honninsvag, Norveç'in en kuzeydeki kasabası.


Gece görüntüsünden sonra size bir de gündüz vaktinin hâlini buldu ben.


Burası Bergen. Norveç'in 1229 yılına kadar başkentliğini yapmış olan yer. Zamanın kralı Olav Kyrre tarafından 1070 yılında kurulmuştur.
Aşırı derecede sağanak yağışıyla bilinir, yılda ortalama olarak 2250 mm yağmur Bergen'e düşer. O kadar ki bir dönem Bergen'deki caddelerde şemsiye satış makineleri konulmuş ama sonraları belediye bu uygulamasından vaz geçmiştir.



Körfez akıntıları sebebiyle Norveç'in en sıcak vilâyetlerinden biridir, şu ana kadarki en yüksek sıcaklık 32 derece ile 1947'de, en düşük soğukluk ise -17 derece ile 1987'de ölçülmüştür.


Bergen'de ticaret faaliyetleri ise şunlardır:
1. Büyük bir yağ endüstrisi
2. Banka hizmetleri
3. Televizyon endüstrisi
4. Derin deniz operasyonları
5. Balıkçılık
6. Kocaman bir liman
7. Üniversite
8. Kolej
9. Kuzey Avrupa'daki en büyük iskele
9. Tabi ki turizm.


Bu gördüğünüz de Bergen Liman arkasındaki apartmanlar. Aslında bizim Çeşme'ye çok benziyor sanki, ama asla bir Çeşme olamaz.


Burası da Atlantik Okyanusu Caddesi, ilk başta tren yolu olarak planlandı ama gerçekleştirilmedi.
Denizin ortasından geçen bu yol adalarda köprü ayaklarını yerleştirmiştir.
Topu topu sekiz kilometre olan bu yol 1970'lerde tekrardan karayolu olarak planlandı, 1 Ağustos 1983 günü temeli atıldı ve 7 Temmuz 1983 günü ulaşıma açıldı.
Bu yol hakkında daha fazla malûmatfuruş tahsil etmeyi arzu edenlerden isteğim "Wikipedia" yazısını tıklamaları.


Tabi en önemli güzelliği olan Fjord'ları unuttuk, Skandinavia'nın olmazsa olmazlarından. Bizim Boğaziçi de aynı tarzda coğrafyası olmasına rağmen fiord olarak sayılmamakta.
Buzulların oluşturduğu vadilerin deniz suyuyla dolmasıyla oluşan uçurum ve kayalıkların arasındaki dar deniz koylarına verilen addır.


Dar koylar, buzullar tarafından aşındırılmış ve deniz seviyesinin çok altındaki taban, deniz yüzeyinin bayağı altına kadar devam eden dik duvarlar, kara tarafında ve ortada deniz tarafına göre daha çok olan derinlik ve açık denizle bağlantı fiordların tipik özellikleridir.