Bu Blogda Ara

Sayfalar

10 Ekim 2014

İspanyol Paça - Original

Bugün biraz da geçmişe dönmek istedi ben.
Tesadüf eseri bir yere girince 1970'lerden bir şeyler buldum.
Bu yazımda size geniş paçalı pantolonların eski modellerinden derlediğim bir şeyler var.


Biraz günümüz kokan bir resimden başlayalım istedim, pembe pantolon bayağı yakışmış, ama sakıncalı.
Palazzo Pantolon.


Bu yazımda yaz ve kış modasını ayırmadığım için her an mevsim değişikliğine uğrayabilirsiniz.
Pantolonlar genelde kışın giyilen giysilerdendir, özellikle de kadınlar için.
Bordo pantolon ve siyah bluz Ali McGraw'a çok yakışmış.


Geçmişte hakikâten paçaların bacaklardan yirmi metre ileride yürüdüğünün kanıtı bu resim olsa gerek.
Özellikle de turuncu olan için geçerli, aslında beyaz olanın da diğerinden bir farkı yok ya?


İşte bir tane daha, bu sefer mankenimiz kıyafetini bir geniş lengerli fötür şapka ile tamamlıyor.


Bu resim ise tam kışlık, 1972 kış modası. Yine pantolon mu etek mi belli değil.
Lâkin ayakkapları göründüğü için pek hoş olmamış gibi bir his var içimde, yanılıyorsam beni lütfen düzeltiniz.


İşte yüksek topuk ve çok geniş paça, 1970'li yıllardaki absürd modanın tarzı böyleydi.


Bu resim her ne kadar günümüz de koksa kaynağını ve çekildiği tarihi bilmememe rağmen eğer günümüzde de çekildiyse bazı tarzların o günden bu güne kadar geçen kırk küsür yılda pek fazlama değişmediğini gözler önüne sermesini istiyor ben.


Ve işte İspanyol Paça diye adlandırdığımız pantolonun gerçeği.
1970'li yılların moda tarzları önümüzdeki günlerde yeniden devam edecek.