Bu Blogda Ara

Sayfalar

07 Ekim 2014

Little Ben

Bugün size kimsenin pek bilmediği bir yerden bahsedeceğim.
Londra'daki Big Ben'i hepiniz bilirsiniz, İngiltere'nin simgesi olan meşhur saat kulesini.
Bugün size tanıtacağım yer Victoia Caddesi ile Vauxhall Köprüsü Caddesi'nin kesiştiği meydanda bulunan Victoria İstasyonunun hemen yakınındaki Little Ben.
Victoria Caddesi'nden devam ederseniz Big Ben'e erişirsiniz.


Little Ben 1892 yılında inşa edildi, boyu ise sadece ve sadece altı metrecik. Diğer Big Ben'e nazaran cüce kalıyor, lâkin haşmeti yeterli.
1964'de bulunduğu yerden kaldırıldı, 1981'de ise İngiliz Fransız Dostluk Nişanesi olarak tekrardan yerine konuldu.
Lâkin kule şu anda da yerinde değil, Victoria İstasyonunun genişletilmesi çalışmaları nedeniyle Londra Büyükşehir Belediyesi tarafından 2012'de tekrardan kaldırıldı.
Çalışmaların 2016'da bitirilmesinin ardından tekrardan yerine konacak.


Üzerindeki kitâbede aynen şöyle yazar:
My hands you may retard or my advance
My heart beats true for England as for France.