Bu Blogda Ara

Sayfalar

27 Eylül 2014

Lengerli Fötür Şapka

Kibar Feyzo filmini bilmiyorum biliyor musunuz?
Size o filmin düğün sahnesindeki bir ayrıntıyı anlatmakla başlayacak ben bu yazımın konusuna.


Efenim izleyenler bilirler, Feyzo ve Bilo askerden döndüklerinde Hacı Hüsso'nun kızı Gülo için birbirleriyle mücadele ederler, bunu fırsat bilen Hacı Hüsso da iki tarafı da aynı güne çağırıp başlık parasını açık arttırma yoluyla ihaleye çıkartır, ihalede en yüksek fiyatı veren (10.000 peşin + 10.000 senet = 20.000) Feyzo'nun üzerine kalır.
Düğün gününde damatlığın tamamlayıcısı olarak lengerli fötür şapka giyen Feyzo'nun hesaba katmadığı bir şey vardır, Maho Ağa'nın hışmı ve öfkesi.
-
Hacı Hüsso: Hoş gelmişsen ağam.
Bilo: Bas üstüme ağam.
Maho: Sıkı durasın ha namıssız. (Güler) Kıpraşma lan! (Attan iner)
Hacı Hüsso: Safalar getirmişsen. (Ağanın elini öper)
Maho: Nerede o it oğlu it?
Bilo: Aha ağam, karşındaki fötürü görmiysen mi? ... Sen daha iyi bilirsin amma ağam, maraba kısmı ağalığa özenir mi? Düzenin bozulmiy mi?
Feyzo: Vay sen hoş gelmişsen Maho ağam, ver elini ...
Maho: Kıt! Bu ne lan?
Feyzo: Lengerli fötür şapka Maho Ağam.
Maho: Ya bu ne la?
Feyzo: O da lengerli fötür .. (Şapkayı eline alır) Seninki biraz eskimiş ağam. (Tekrar yerine koyar)
Maho: Benimki eskimiş öyle mi? (Şapkayı alır yere atar ezmeye başlar) İt oğlu it.
Feyzo: Ağam.
Bilo: Sen yorulma ağam, ben çiğnerim.
Maho: Ulan marabamdan kime nasip etmişim karşımda benim fötürümden giymeyi. Puştogli!
Feyzo: Bağışla, bilmemişem ağam.
Maho: Defol lan! Ve de arkana bakim deme benim köyüm var diye. Aklını başına devşirene kadar sürüldün.
Feyzo: Ağam, gerdek, karı ... Elini ağagıni öpem, yarın gitsem olmaz mı?
Maho: Daha duriy misen it oğlu it?
-


İmdı, Maho Ağa'nın Kibar Feyzo'ya giymeyi nasip etmediği lengerli fötür şapkayı bir kadın giyinirse işbu vaziyet-i umumiye Maho Ağa'ya haksızlık olmaz mı?
Hade söyleyin bakalım bana bu sorumun cevabını!