Bu Blogda Ara

Sayfalar

10 Nisan 2023

Vapor Grafitisi

 Uzun zamandan beridir benim yazılarımı okuyan bir kitlem olduğuna çok eminim.
En kızdığım konulardan biri Marmaray trenlerinin üzerlerindeki saçma sapan grafitilerdir ki bir örneği yazımın aşağı kısımlarında olacak.
Bugün beni Eminönü'den Kadıköy'e götüren eski adı Caddebostan yeni adı Fuat Sezgin olan Bindokuzyüzseksenaltı model vaporumuzun merdiveninde ahanda sizlerle paylaştığım resm-i şerifi gördü ben.


Görselimizde açıkça görülen yer Haydarpaşa Garı ve İskelesi olmakta, biraz fazla fentezi olmuş ama Şirket-i Hayriye döneminden kalmış uzun bacalı bile mevcut ki en sonuncusu Bindokuzyüzseksenaltı yılında Boğaz ve Marmara sahnelerinden sonsuzluklara doğru silindi gitti.
İnsan gibi kurallara uygun ve göze gerçekten hoş gelen resmi çizdiniz de biz mi hayır dedik?


Ben buradan sevgili grafitici arkadaşlara seslenmek istiyorum:
Konu sizin resim çizmeniz değil, konu sizin böyle anlamlı ve mantıklı güzel birer eser ortaya çıkartıp hep birlikte gözlerimize hoş gelecek şekilde mutlu mesut olmamız.
Trenlerin üzerlerindekiler zaten birer fecaat ve anlamsız, üstelik pencerelere de tecâvüz etmektesiniz ve kamu malına zarar veriyorsunuz.