Bu Blogda Ara

Sayfalar

10 Nisan 2023

Çeşme Kahve Ve Pendik Marina

 Pendik semti genel olarak Uçak Avı Yummi için güzel sahneler ortaya çıkarsa dâhi akşam olunca biraz demlenmek ve yeni bir Türk Kahvemsi gummilenmek için uzun zamandan beridir Swarm listemde olan Pendik Marina'yı gözüme kestirdi ben.
Her ne kadar çok yakınında İett 226831 numaralı bir adet durak komuş olsa bile 16D ya da düz 16 veya 17 numaralar Marina'nın önünden geçmezler.
Arslinda en hızlı ulaşım Devletimin Marmaray Trenlerinin Pendik istasyonudur, ancak istasyonla liman arasında onbeş dakika kadarcık bir yürüme zamanı bulunmaktadır.


Genel olarak birçok hatıraya ev sahipliği yapan bu güzel ve şirin mıntakanın girişinde herhangi bir güvenlik önlemi bulunmamakta olduğunu söylemek istiyorum.
En azından benim içeri girdiğim kapuda hiçbir sorgu suâl edilmeden sanki köyün kahvehanesine girer gibi içeri girmeğe muvaffak oldu ben.


İçerisinde dolanırken gördüğüm Douwe Egberts adlı Hollanda menşeili kahve dükkânı bana sanki Amisteridam havası vermekte, hadi Ajax olmasa bile Roterdam ya da Feyenoord gibi diyebilirim.
Mekânın içerisi eskiden de Hollanda gibiydi hâlâ Hollanda gibi.


Ben ise tercihimi nispeten yeni bir mekân olan Çeşme Kahve'den yana kullandım, ne de olsa burada da İzmir'in Çeşme ilçesiyle yakından bir ilgisi mevcut.
İşin tuhafı ben Çeşme'yi Bodrum'dan daha çok seviyorum, her iki ilçemizde de bulundum ama Bodrum bir büyükşehir Çeşme ise o büyükşehirin bir ilçesi sanki.


Dahası kapusunun karşısında gerçekten bir çeşme mevcut, hem de havuz tiplisinden.
Bu resmi de sadece sizler için yakınlardan çektim, buradaki Fışkiye belediyenin önünde olmadığı için kırılma sorunu yok.


Benim her zamanki tercihim Türk Kahvemsidir elbette, çünkü diğer kahvelerin tadı ne kadar güzel olurlarsa olsunlar arsla bir Türk Kahvemsi kadar olamıyorlar.


Solda gördüğünüze de Tiramisu adını vermişler, her ne kadar ses ve sözcük hiç benzemese bile kendileri bir İtalyan tatlısı olmak var.


Bugün hava yağmurlu ve kasvetli olduğu için ve her şeyden önemlisi Ramézân-ı Şerif Ayı dâhilinde olduğumuz için hazır iftar zamanı da yakın olduğu cihetle içeride fazlama müşteri yok.
Burası essahtan bir Ege sahil kasabasını andırmakta, hani böyle Çeşme gibi Urla gibi Dikili gibi ya da Ayvalık gibi veya Kuşadası gibi kalburüstü bir yermiş gibi.


Ah bir de bu mıntıkaya gelmek için merdiven mevcut olmasa da tam bir düz ayak olsa o zaman tadından gerçekten yenmez.
Ya da şöyle düzelteyim:
O vakit lezzet-i şerifinden essahtan yummilenilmez.