Bu Blogda Ara

Sayfalar

29 Eylül 2019

Ekim Ayı Gece Metrosu Günleri

Geçen ay başlayan Gece Metrosu tam gaz artan büyük ilgiyle seferlerine devam etmekte.
Mâlum-u âliniz olmak üzere Cuma günlerini Cumartesi günlerine ve Cumartesi günlerini Pazar günlerine ve ayrıca Arefe günlerini Bayram günlerine bağlayan geceler yirmişer dakika aralıklarla altı metro hattında seferler devam etmekte.


Ekim Ayı gelmeden ben sizlere Ekim Ayı'nın gece metro işletilecek günlerini hatırlatmayı faydalı buldum.
Gece Metrosunu kullanan yolcuların adetleri artık sayılan bir kaynak olmadığı için işbu istatistiği sonlandırmak zorunda kaldı ben.


Gece Metrosu'nun çalıştığı güzergâhları da eklemek gerektiğini düşündü ben, çünkü çevremde hâlâ Marmaray'ın gece de çalıştığını sanan kişiler mevcut.

1. M1A : Atatürk Havalimanı - Yenikapı
2. M1B : Kirazlı - Yenikapı
3. M2 : Hacı Osman - Yenikapı
4. M4 : Tavşantepe - Kadıköy
5. M5 : Çekmeköy - Üsküdar
6. M6 : Boğaziçi Üniversitesi - Levend

Gelgelelim ben de Marmaray'ın günün yirmidört saati haftanın yüzaltmışsekiz saati çalıştırılması lâzım geldiğine inanmaktayım çünkü Marmaray hattı İstanbul ulaşımının ana omurgası olduğunu Şehr-İstanbul'da yaşayan herkes bilir.
Ancak Marmaray hattının mülkiyeti Türkiye Cümhûriyeti Devlet Demiryolları'na ait olduğu cihetle trenleri işletme iradesine ne yazık ki İstanbul Büyükşehir Belediyesi söz söyleyemez.
Tcdd ancak buyuracağı bir irade ile trenlerinin saatlerini değiştirebilir.