Bu Blogda Ara

15 Ağustos 2021

Marmaray Ara İşletme

 En sonunda baştan beri olması gereken hadise vukua avdet eyledi, yukarıdan bir irade buyuruldu, Marmaray'ın ara işletmesi Pendik - Ataköy oldu.
Geçen yılki bir yazımda belirttiğim Maltepe - Zeytinburnu Ara İşletmesi Zeytinburnu tarafından üç istasyon Maltepe tarafından altı istasyon uzatılarak ve Maltepe - Zeytinburnu seferleri iptâl edilerek Pendik - Ataköy seferleri başlatıldı.


Marmaray'ın Resmi Web-Sitesi'nde de belirtildiği gibi Ataköy - Pendik arasında sekiz dakikada bir, Halkalı - Gebze arasında da onbeş dakikada bir Devletimin Elektrikli Marmaray Banliyö Treni işleyecek.


İşte bu resm-i şerifimde de Pendik istasyonunda seferini sonlandıran Ara İşletme treni Ataköy'e dönmek için ortadaki kör hatta girip hareket saatini beklerken kamerama yakalandı.
Bu arada Ankara'ya giden Hızlı Tren de cabası.


Tabi bu arada Marmaray'da başka güzel şeyler de oluyor, istasyonlardaki reklâm gösteren ekranlarda artık istasyona gelecek trenlerin kaç dakika sonra geleceklerine dair bilgilendirmeler mevcut olmağa başlandı.


Marmaray benim özbeöz bebeğim gibi, zamdan sonra nasıl da canlanarak kendine gelmeğe başladığı açıkça belli olmakta.
Gerçi işbu haber-i şerifi Facebok'ta paylaşınca aldığım bir tepkiyi sizlerle paylaşmazsam olmaz:


Gebze - Halkalı ana işletme seferlerini Pendik - Ataköy arasında Ekspres olarak çalıştırmak, duracak yerleri de Söğütlüçeşme Üsküdar Sirkeci ve Yenikapı olarak sözgelimi uygulamak.
Aynı şekilde ben de demişim ki:
Ana işletme treninin ara işletme bölgesinde ekspres olarak çalışması o kadar da uygun değildir. Çünkü ara işletmedeki tren bütün istasyonlarda duracağı için ana işletmedeki ekspres gelen tren öndeki trene uymak zorundadır, bu sefer de istasyon aralarında beklemek zorunda kalır ve en sinir olunan şey (Özellikle benim) istasyon aralarında beklemektir.
Benim aylardan beri Pendik - Ataköy diye bastırmamın sebebi başta Pendik Kartal Bekırköy gibi çok yoğun istasyonların ve bu istasyonlarda paket olan trenlerin kalabalıklarının seyreltilmesi, bu arada aktarma istasyonları olan Zeytinburnu ve Maltepe istasyonlarında ara işletme treninin boşaltılarak fazladan bir sekiz dakika boyunca ana işletme treninin beklenmesi.


Tabi bir de Marmaray trenleri üzerinde kendini sanatçı zanneden bazı teröristlerin çizdiği saçma sapan grafitiler için de bir çözüm bulsak tam süper olacak.
Sonuç olarak geçen seferki cümlemin aynısını ahanda buraya ekliyorum:
Sonuç olarak yeni biçimli Ara İşletmemiz İstanbul'a Türkiye'ye ve Dünya'ya ve tabi ki Hâlkımıza hayırlı uğurlu ve bereketli olmasını dilerim.