Bu Blogda Ara

Sayfalar

27 Eylül 2018

Kuşlar Erken Kışı Haber Veriyor

İçinde bulunduğumuz İkibinonsekiz Yıl-ı şerifi soğuklarını çok erken yolladı İstanbul'umuza.
Son birkaç günden beridir ne bıcıbıcı yapabiliyorum ne de dışarıdaki açık mekânlarda zaman geçirebiliyorum.
Homumda akşam uyurken bile üşüyorum. Doğalgaz mevsimi henüz gelmedi, eğer şimdiden yakmaya kalksam partomanımda büyük kavgalar çıkar çünkü partoman yöneticimiz Kasım ayının Onbeşinci gününe kadar Doğalgaz yakmamızı yasaklamıştır.


Gerçi daha önceleri ben yazmamıştım ama Ankara'da bulunan Eymir Kuş Halkalama İstasyonu altı yıllığına verilen bir aradan sonra bu yıl yeniden faliyete geçivermiş.
Son iki haftalık zaman zarfında trenin gelmediği ve gelmeyeceği işbu istasyonda görev yapan görevliler otuzbeş farklı türden sekizyüzkırküç adet kuşu deftere kaydederek halkalamışlar.
Buraya kadar tuhafınıza gidebilecek herhangi bir nesne-i şerif yok.
Ancak istasyonun komutanı olan Can Bilgin çevrede genellikle Eylül sonlarında rastlanan Kızılgerdan ve Çıvgının adlı kuş türlerinin Eylül'ün ortasında görüldüğünü belirtmiştir.
Açıklamasının devamında bu yıl Kışın erken geleceğini ve kuş göçlerini izlemenin küresel iklim değişikliklerini gözlemleyebilmek için en akıllı yöntem olduğunu da belirtmiştir.