Bu Blogda Ara

Sayfalar

20 Nisan 2018

Kırık Kâlbe Çare Aspirin

Kâlplerimiz aslında öyle bir organ-ı şeriflerdir ki vücûtlarımıza kan pompalamanın yanı sıra bizim duygularımıza hükmederler aslında.
Hayatın ve varlığımızın sadece maddeden yani fizikten ibâret olmadığını duygularımızın ve anılarımızın yani kimyamızın da bulunduğunu ben kaç yıldır yazar dururum.
Özellikle hayatımız boyunca karşımıza çıkan kötü anılarımızın kâlplerimizin çalışma temposunu bozduğunu araştırmalara dayandırıp kaynaklandırmaya gerek bile olmadığını doktor olmadığım hâlde biliyor ben.
Ancak kâlp kırıklıklarına karşı çareyi çikolatayla aradım durdum, faydasını da görmedim değil ama bu seferki araştırmaya göre bildiğimiz Aspirin adlı ilâç da yararlı olduğunu çalışkan Amerikalı bilim adamları keşfetmişler mi desem yoksa bilinen bir hakikât-i şerifi yeniden ısıtıp önümüze yummi olarak mı koymuşlar desem bilemedi ben.


İşbu haber-i şerifimizde de açık olarak kıraat eyleyebileceğimiz cihetle bir yakınımızı kaybetmemizin veya biten bir ilişkimizin kâlp krizine yol açabileceğini bugüne dek çeşitli memleketlerin çeşitli bilim adamlarının çeşitli araştırmalarla ortaya çıkarttığı hepimizin mâlumu.
Ancak eczahanelerde pıtrak gibi sunulan bizim bildiğimiz Aspirin'in kırık kâlp sendromuna tansiyonu düşürüp stresi de azaltarak engel olduğunu araştırma söylüyor.


Aslına bakarsanız bendeniz moderin tıbba pek güvenemiyorum son zamanlarda ama haber-i şerifte bahsedilen Aspirin işte bu.
Tüm okuyucularıma sağlıklı mutlu sevdiğiniz ve sevildiğiniz günler diler ben.