Bu Blogda Ara

Sayfalar

12 Ekim 2014

Trip

Sözlükteki anlamı yolculuk demek olan ama dilimize "Sitem" olarak geçen bir sözcük.
Genelde de zaten kadınlar naz yaparlar. Yapmazlarsa da şaşarım zaten. Boşuna "Kız evi naz evi" dememişler atalarımız, değil mi?
Ama fazla naz da aşık usandırır derler, ki çok doğru bir lâf-ı güzaftır.


Bu yazımda İnternet'ten birkaç tane bulduğum sitemlerden bahsedecek ben size.
Öyle böyle de değil hani, erkekleri doğduklarına pişman edecek tarzda sitem bunlar.


1. Anladım, sen sarışınlardan hoşlanıyorsun.
Böyle açık tenli gibi.


2. Az önce arayan kimdi?
Hasan yurt dışında, Servet başka yerde, Tolga uyuyor, Şahin Doğan'la birlikte, Berk de kız arkadaşıyla pastahanede, hiçbiri olamaz bile peki kim bu?


3. O kız kimdi? Kimdi o kız?
Daha önce bana hiç bahsetmemiştin ama.


4. Biraz daha kibar olsan?
Ben geçerken kapuları tutsan mesela, Kibar Feyzo gibi.


5. Neden orada elimi tutmadın?
Birlikte olduğumuzu bilsinler istemiyorsun değil mi?


6. Bu saata kadar neden aramadın?
Yok, ondan değil, ararım demiştin bekledi ben de.


7. Neden beni ailenle tanıştırmıyorsun?
Niyetim ciddi demiştin ama.


8. Aldığım kazağı neden giymiyorsun?
Yoksa beğenmedin mi? Neden söylemedin? Söyleseydin değiştirirdik.
Zaten sen benim zevklerimi beğenmiyorsun. Beğenseydin hâlâ eski sevgilinin aldığı kaşkolu takmazdın. O zaman ben de bir daha hiçbir zaman ....


9. Önceleri böyle yapmazdın.
Son zamanlarda bana karşı çok kabasın.


10. Galiba beni eskisi kadar sevmiyorsun.
Eskiden olsa beni bekletmek ne demek, kapılarda merdivenlerde karşılardın.


Not: Bu yazı alıntı, isimler de tamamen sallamadır.


Neden sitem etmemize gelince, aslında sitem etmek dürüstlüktür, "Seni önemsiyorum" demektir. Sevmediğine sitem edemezsin mesela, ona sevgini belli edersin içten içe.
Onun için üzülebildiğini ona göstermektir. "Beni üzebilecek kadar değerlisin" demektir. Çocukçadır ama kâlptendir aynı zamanda.
Sitem etmek sevdiğini başka türlü söylemektir, bir yerde de vazgeçememektir, susup gitmek yerine "Senden vazgeçemiyorum" demektir.
Ve yalansızdır. Onu aklından kâlbinden anılarından hafızasından atamayanların yapabildikleri tek şey sitemdir.