Bu Blogda Ara

Sayfalar

09 Ocak 2022

Kahve Dünyası Zammı

 Yeni yılın geldiği ayın Aralık'tan Ocak'a dönünce ya da yıl hanesindeki sayının üzerine bir sayı arttırılmasıyla anlaşılmaz. Daha doğrusu bu artan sayılar tek başlarına yeni yılın müjdecileri değillerdir.


Yeni yılın gelmesinin en büyük müjdecisi Yılbaşı'dan birkaç gün sonra uygulanmağa başlanan zamcıklı ücretlerdir.


Ben işbu yazımda sizlere İktisat dersi vermeyeceğim, zaten hâddim de değil, zira her zaman gülmesini istediğim güzel gözlerinizi daha fazlama yormak istemiyorum. Hem üstelik çok da kasmağa gerek yok çünkü kendimizi aldatmağa da gerek yok, nasıl olsa okumayacaksınız.


Ancak her şeye rağmen hani geçende her kahve dükkânında bulunması gereken varlıktan bahsetmişti ben ki isterseniz "Ahanda Buradan" işbu yazımı kıraat eyleyebilirsiniz.


İşte o günkü yazımda bahsettiğim dükkân İkibinyirmiiki Yılının zamcığını ücretlerinin üzerine bugün komuş bulunmakta.
Aynı ürünlerin ücret farklarını sizlerin de görebilmesi için kasadan ahz-u kabz eylediğim fişlerimi prizime takmayarak sizlerle paylaşmağı daha münâsip görmüş bulunmaktayım.


Bendeniz ise tam şu anda içimde koskocaman bir nesne-i şerifin varlığını hissettim, çünkü ben ürünlerime henüz herhangi bir zamcık falan yapamadım.
Sonuç olarak İkibinyirmiiki Yılı mâlum-u âliniz zamcıkla dâhi olsa hayatlarımıza avdet eylemiş bulunmakta artıkım.