Bu Blogda Ara

Sayfalar

10 Ekim 2019

Simit Zamanı Hüzünleri

Bugün her zaman olduğu gibi Günlük Kahvaltı Yummi için Sarı Ekin'e gittim ama sanırım biraz fazla geç kalmışım çünkü Simit kalmamıştı.
Bir simit dükkânı müşterilerine yetecek kadar günlük simit çıkarmalıdır.
Gerçi bendeniz için fark etmez, aç karnımı her türlü doyurabilirim ama ben orada oturup Çikolatalı Açma ve Kepekli Simitimi yummilenirken en az on müşteri Norminâl Simit sordu.
Lâf aramızda ama Kepekli Simit de en az Norminâl Simit kadar güzel gitti.


Bizim burada Sarı Ekin gerçekten bir mahâlle kültürünü yerleştirmeye aday bir mekân.
Bir zamanlar Starbaks adlı kahveci de böyle bir kültürü oluşturmaya çabalıyordu ancak açıldıktan sadece onbir ay sonra kapılarını kapatmıştı.


Mahâlle kültürümüz işbu kahve dükkânı kapandıktan sonra değişik mekânlara taşındı.
İmdı bile günde bir simit bir de açma yummilenmeden beni kendime getiremiyor.


İşte böyle sevgililer, ben bu kez Günlük Kahvaltı Yummi'mi yumurtasız yummilenmek zorunda kaldım çünkü ekomonim ısrarla tıkırında seyretmeye devam ediyor.