Bu Blogda Ara

Sayfalar

19 Eylül 2019

Maltepe Vaporunu Kaybettik

Her şey zamanla eskiyor, aynen insanlar gibi. Nasıl insanlar yaşlanıyorlarsa vaporlar da zamanla yaşlanıp elden ayaktan motordan düşüp denize veda etme zamanı geliyor.
Bu sefer benim de içinde çeşitli anıları olan Bindokuzyüzaltmışiki yılında Camialtı Tershânesi yapımı olan Maltepe adlı vaporumuzun artık sonsuza kadar aramızda olmayacağını ve çoktan traş olmak için kullandığımız jilet vaziyetine getirildiğini öğrendi ben.
Üstelik E-8.000'lik Banliyö Trenlerinden kalan dört katar, Beykoz Belediyesi önünde çürütülmeye bırakılan Paşabahçe Vaporu, Yalova'da çok uzun zaman boyunca can çekişen ve sonunda jilet yapılan İnkılâp Vaporu ve nihâyetinde Maltepe Vaporu hakkında mahkemenin "Kültürel Miras" olarak verilmiş kararı olmasına rağmen.


İşbu görselde vaporumuzun Şile Belediyesi demirbaşına nikâh dairesi olarak kayıtlı olduğu günlerden alıntı bir resmi temaşa eylemektesiniz sevgili okuyucularım.


Buradaki görselde ise Pendik Belediyesi demirbaşına kaydedildi mi edilmedi mi bilmiyorum ama Pendik'teki iskelede 23 Mart 2016 gününden kalma kendi arşivimden bir resmi.


Sizi bilmem ama ben kendim şahsen artık aramızda olmasa bile bir nesneyi iyi olduğu günlerdeki gibi hatırlamak isterim.
Bir zamanlar Kınalıada iskelesinde Ada Tv için çektiğim bir videosu, belki de Ada Tv'nin ilk videosuydu imdı tam hatırlayamıyorum.
Şehir Hatları İşletmesi'nin belki en yavaş yüzen vaporuydu, Kadıköy'den Eminönü'ye yarım saatte ancak gelir ve dönüş seferinin gecikmesine sebep olurdu ama büyüklüğü ve heybetiyle güzel anılar da bıraktı hafızalarımızda.
İmdı traş olurken belki hüzünlenecek ben ama traşsız da sokağa çıkamam at hırsızları gibi.