Bu Blogda Ara

Sayfalar

15 Aralık 2017

Yirmiikiyi On Geçe Uyumak Zayıflatıyor

Genel olarak uykusuz bir milletiz nedense.
Çarşıda herkes gece gündüz çalışmaktan bahseder. Ancak gündüzleri zaten çalışılıyorken gece de çalışılacaksa ne zaman uyuyacağız?
Zaten sabahları sekizde dükkânda olmamızı istiyorlar ve patronlara göre sekiz hiç de geç bir saat değil. Ancak kış mevsiminde saat sekizde gün henüz aydınlanmamış oluyor. Hani bir de kendileri gelseler içim yanmayacak.
Tabi sabahın yedibuçuğunda çarşının kapıları önünde çarşının sekizbuçukta açılmasını bekleyen güruhu da saymıyorum, çünkü o güruh ancak birbirleriyle sidik yarıştırmanın derdinde.
Tanrı tarafından gönderilen biri sayesinde ben çarşıyı hayatımdan sildim de kurtuldum bu sidik yarışı muhabbetinden.


Efenim bu çalışkan İngilizler yine durmamışlar ve uykuyu araştırmaya karar vermişler.
Buldukları sonuçlara göre düzenli bir şekilde gece uykusunu uyumanın zayıflamayı yüzde yetmişdört oranında kolaylaştırdığını bulmuşlar.
Aynı bilim adamları kilo vermek isteyenlere en geç yirmiikiyi on geçe yataklarına girip sekizbuçuk saat uyumayı yani altıyı kırk geçe kalkmayı öneriyorlar.
Ama bu kural ve tavsiyeler Kapalıçarşı ve Alışveriş Merkezlerinde çalışanlara sirâyet edeceğini sanmaz ben.
Çünkü alışveriş merkezleri sabahları onda açılmakta ve gece de yirmiikide kapanmakta, Kapalıçarşı ise sekizbuçukta açılmakta ondokuzda kapanmakta.
Keşke bu çalışkan İngiliz bilim adamları işbu mesai şeraiti içinde dönen kısırı nasıl doğurganlığa terfi ettirebileceğimizi de araştırsa da ben de size yayınlasam.