Bu Blogda Ara

Sayfalar

14 Kasım 2018

Sâhlepli Kahve

Aslına bakarsanız günümüze kadar binlerce fincan kahve içmişimdir ancak böylesini hiç görmemişti ben.


Eski zamanlarda vaporlarda Süt Sâhlep satılırdı ve her ne kadar ucuz olmasa bile tadı eh işte dedirten cinstendi.


İşbu görseldeki vaporumuz Şirket-i Hayriye'den kalma Fransa'da bulunan Atl. & Chantier De France Tershanesi'nde 1910 yapım tarihli çift uskurlu 64 baca numaralı geçmiş zamanlardan kalma ve 30 Temmuz 1975'te emekliye ayrılarak bir zaman sonra Çandarlı'ya gönderilip jilet olan vaporumuzdur.
Her ne kadar günümüzde de ŞH-Küçüksu adında bir vapor mu düdüklü tencere mi yoksa sipor ayakkabı bilinmeyen görünümde olan bir taşıtımız mevcutsa dâhi bunda büfe falan yoktur.


Bu arada vaporlar hakkında da bir iki satır bir şeyler karaladık işte.
Ben artıkım yaşım kemâle erdiği cihetle gürültülü çıstak tarzı müzük çalan mekânlar bana hitâp etmiyor.
Böyle sessiz sâkin yerler bana daha çok münâsip.


İşte böyle bir mekânda hem kafamın keyfinin kâhyasını dinlerken hem poğaçamla sâhlepli kahvemi yavaş yavaş yummileniyor ve mideme indiriveriyorum. 


İndirirken de ahanda sizlere işbu yazımı hazırlıyorum ya da elde yazıyorum.
Çünkü Kahve Dünyası'nda Wayfi yok, ya da hadi size doğrusunu söyleyeyim var ancak biraz sıkıntılı ve tantanalı bir sistem kurmuş.


Yine de sevdiklerinizle çene çalmak ve kafanızı dinlemek isterseniz Kahve Dünyası'nı tercih edebilirsiniz, en azından Starbucks'tan daha iyi ve kâliteli bir yer olduğuna eminim ve tavsiye ederim.