Bu Blogda Ara

Sayfalar

02 Mart 2010

Ekomoni Tıkırında

Yıllardır söylüyor ve yazıyorum, eğer burda yaşıyorsanız ve azıcık kulaklarınızda delik varsa, bir de kelimelerle oynıyabiliyorsanız, yazıcak konu bulmakta hiçbir zorluk çekmezsiniz :-)

Önce size sahneyi anlatayım:

Bir erkek ve bir kadın, sanırım mesai arkadaşları bunlar, vakit de öğle vakti … Ben bir yere gidiyorum, bunlar da önümden yürüyorlar ve yürürken de kendi aralarında konuşuyorlar … Şöyle bir kulaklarımızı kabartalım:

Kadın : …. Ben hepsinden vaz geçtim, abimin işi ne olucak?

Erkek : Ne oldu ki?

Kadın : İşten çıkarıldı Cuma günü.

Erkek : Aslinda var ya, bir fikir geldi aklıma.

Kadın : Fikir mi?

Erkek : Evet, mesela kadınlar evlerinde oturup çocuk baksınlar.

Kadın : ?!?

Erkek : Evet, doğru diyorum, ellerinin hamurlarıyla erkeklerin işlerine girmesinler, bu sayede de boşta kalan erkekler de iş bulurlardı …

Kadın : Nasıl yahni?

Erkek : Her yerde kadınlar çalışıyor, erkekler boş mu gezicek? Böylece kadınlar iş yerlerinde olmazlarsa bu boşalan kadrolara erkekler atanır, işsizlik sorunu da kökünden çözülmüş olur.

Kulaklarımızı artıkım burda kapatıyoruz, çünkü onlarla yol ayrımına geldik … Gelelim şimdi tartışma kısmına:

Öncelikle şunu belirtmem gerek, "Ben cinsiyet ayrımına karşıyım", bu dünyaya erkek veya kadın olarak gönderilmek biz insanatın elinde olan bir mevzuat-ı umumiye değil.

Kaldı ki günümüzde eskiden "Erkek işi" dediğimiz bir çok işi kadınların daha iyi yapabildikleri su götürmez bir gerçek. Erişebilicekleri en yüksek mertebelere dahi eriştiler, bazıları başbakanlık bile yaptılar, hatta İngiltere Kraliçesi IIth Elizabeth gibi dünyayı yönettiler … Bu mevzuyu şimdilik fazlama kurcalamıyalım, günü gelince paylaşacam sizlerle.

Fakat gelgelelim ki yoldaki konuşan adama hak vermemek elde değil … Çünkü dünya kurallarının kadınlara evdeki işlere bakmayı ve çocuklarını yetiştirmeyi, erkeklere de çalışıp para kazanarak onların ihtiyaçlarını karşılamayı gerektirdiğini sanırım hepimiz biliyoruz … Ama günümüzde kurallar değişti … Masraflar arttı, kazançlar azaldı … Sizce neden?

Ben kadınlar çalışmasın demiyorum, elbette çalışsınlar, ekonominin içinde olmaları ve işlerin nasıl yürüdüğünü bilmeleri biz erkeklere bir şey kaybettirmez. Tam tersine, kadınlar kendi ufuklarını genişletirler …

Önemli olan karşılıklı sevgi saygı ve anlayıştır .. Bir de yıllardır tıkırında olan ekomoninin düzeltilip rayına oturtulmasıdır.

Haksızsam bana bunu söyleyin, çünkü fikirler tartışılarak doğru yolu bulabilirler ….