Bu Blogda Ara

Sayfalar

13 Mart 2015

Dans Et Bunama

Dünyada bilim adamı çıkartan tek yer İsviçre değildir. Ama en iyi ve en araştırmacı bilim adamlarının İsviçre'den çıktıkları doğrudur. Artıkım havasından mıdır suyundan mıdır bilinmez ama her şeye rağmen bütün dünya İsviçre'li bilim adamlarının önünde ceketlerini ilikleyip el pençe divan durarak hazırola geçerler.


Ama bazen İskandinavya'da da iyi bilim adamları çıkmamazlık etmez.
Bu yazımızda Finlandiyalı bilim adamlarının yaptıkları araştırmada dans etmenin bunamayı önlediğini öğrenmiş olacağız.


Gelgelelim sadece dans değil bu konu, işin içine Japon icadı olan Sudoku çözmek ve balıkla meyve yemenin de hafızayı güçlü tuttuğunu söyleseler inanır mıydınız?


Balığı ben de biliyorum, çünkü size bir fıkrayla bu yazımı tamamlayacak ben.


Bir gün Yahudinin biri Trabzon Çarşısında dolaşırken bir balıkçıda o güne kadar adını bilmediği çirozu görmüş, hemen gelip Laz balıkçıya sormuş:
"Bu nedir, nasıl bir balıktır?"
Balıkçı şöyle bir süzmüş Yahudiyi:
"Bundan ye, zihnin açılır. Sadece üç lira"
Yahudi bunun üzerine hemen bir taneyi midesine indirmiş. Ama bakmış hiçbir şey olmuyor, balıkçı hemen atılmış:
"Bir tane daha ye."
Yahudi üç lira daha verip ikinciyi de yemiş. Ama yine tık yok.
Balıkçı üçüncü, dördüncü ve beşinciyi de yedirmiş.
Yahudi altıncıyı da yedikten sonra:
"Galiba sen beni kazıklıyorsun" demiş.
Balıkçı hiç altta kalır mı?
"Ben sana demedim mi aklını açar diye? Biraz geç oldu ama olsun."


Sözün kısası Finlandiyalı bilim adamları araştırmanın sonucunda basın mensuplarına verdikleri beyanatta "Dans etmek hem fiziksel olarak aktif olmayı hem de sosyâlleşmeyi sağlayarak hafızayı güçlendirir" demişlerdir.
Benimle dans eder misiniz?